Subject: Inimgeeniuuringute seaduse eelnõu
From: <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Cc: "Kristiina Kubja - RAM" <[email-masked]>
Date: Mon, 21 Jul 2025 16:09:28 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Edastan EKsL seisukoha.

Lugupidamisega

Mairis Kangro

Eesti Kindlustusseltside Liit

sekretär

tel 667 1800

From: Kristiina Kubja - RAM
Sent: Friday, July 11, 2025 9:14 AM
To: Martti Merila <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Andres Piirsalu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Inimgeeniuuringute seaduse eelnõu

Tere!

Sotsiaalministeerium on esitanud esimesele kooskõlastusringile
inimgeeniuuringute seaduse eelnõu, millega muudetakse mh KindlTSi.

Kuna ma pole kindel, kas te saite selle teavituse ka otse, edastan igaks
juhuks lingi EISile:
<https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/7e9ad302-c1c7-4b83-99de-b4
39bf89bb6f>
https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/7e9ad302-c1c7-4b83-99de-b43
9bf89bb6f

EIS kohaselt on vastamistähtaeg 21.07. Kuna eelmise aasta augustis oli see
teema samuti mitteametlikult laual, siis mäletan, et EKsL-il on seoses
selle teemaga omad mõtted.

Palun edastage EKsL arvamus otse SoMi, aga hoidke ka meid liidu
tagasisidega kursis.

Tervitades

Kristiina

§ 38. Kindlustustegevuse seaduse muutmine

Kindlustustegevuse seadust täiendatakse §-ga 2161 järgmises sõnastuses:

„§ 2161 . DNA ülesehitus ja sellest johtuvad pärilikkusriskid või
geneetilised omadused kindlustusriski hindamisel

(1) Kindlustusandja ei või vastavalt võrdse kohtlemise seadusele seada
erineva pärilikkusriskiga inimestele erinevaid kindlustustingimusi,
sealhulgas kehtestada soodustariife või käsitleda neid kindlustusjuhtumit
kitsendavalt.

(2) Kindlustusandjal on keelatud koguda geneetilisi andmeid kindlustatu
või kindlustuse taotleja kohta ning nõuda kindlustatult või kindlustuse
taotlejalt koeproovi või geneetiliste andmete andmist.“.

§ 47. Võrdse kohtlemise seaduse muutmine

3) paragrahvi 2 täiendatakse lõikega 31 järgmises sõnastuses: „(31 )
Käesoleva paragrahvi lõike 1 punkti 7 rakendamisel kindlustussuhetes
kohaldatakse DNA ülesehituse ja sellest johtuvate pärilikkusriskide või
geneetiliste omaduste puhul lisaks käesolevale seadusele
kindlustustegevuse seaduse § 2161 .“.